Efectul yoga asupra vederii. Qunatum Brain Yoga - Antreneaza-ti creierul


Vei observa ca in prima imagine, rotile parca efectul yoga asupra vederii misca, iar in cea de-a doua putem vedea puncte negre care clipesc. Acum uita-te din nou la ele, dar in loc sa iti concentrezi privirea pe unul dintre punctele din imagine, fii foarte atent ca ochii tai sa nu se miste nici un pic.

Daca reusesti sa faci asta, miscarile vor disparea si vei vedea imaginea asa cum este. Cea de a doua imagine probabil va fi si mai provocatoare.

În ultimii ani, producătorii de ochelari și lentile de contact au reacționat vizibil la problemele legate ochii obosiți din cauza luminii albastre. Diverse învelișuri protectoare ajută acum în mod eficient la rezolvarea problemelor generate de viața de birou și pâlpâirea constantă a ecranelor digitale. Iată cele mai importante produse: Ochelari pentru calculator: Ochelarii pentru calculator sau Anti Lumină Albastră au o tehnologie de filtrare a luminii albastre pe lentilele lor, care filtrează cantitatea excesivă de lumină albastră de pe ecrane. S-a dovedit că acești ochelari reduc tensiunea și oboseala, cresc confortul vizual, îmbunătățesc contrastul culorilor și ajută la concentrare pe parcursul zilei. Ochelarii pentru calculator au, de asemenea, un efect pozitiv indirect asupra calității somnului noaptea.

Daca ai incerca sa iti tii privirea nemiscata pentru un minut sau efectul yoga asupra vederii, ai putea experimenta de asemenea si o stare de liniste. Daca nu, va deveni mai evident cu un pic de antrenament. Concluzie: Distragerile din minte se traduc in micro miscari in ochi sau in pleoape, si vice versa.

Nemiscarea ochilor aduce o nemiscare a mintii si vice versa. Tehnici de meditatie cu privirea. A tine ochii nemiscati nu este sigura modalitate de a ajunge la o nemiscare a mintii, dar este o modalitate puternica,  si feedback-ul este mult mai rapid. Scolile de Yoga, Zen si Buddhism Tibetan au dezvoltat tehnici bazate pe acest principiu. Interesant este faptul ca efectul yoga asupra vederii neuropsihologului Marcel Kinsbourne ne arata ca este o relatie clara intre pozitia ochiului si emisfera dominanta a creierului, atat de mult incat schimbarea pozitiei ochiului iti poate afecta in mod direct starea de spirit si experienta asupra lumii.

In experimentele sale s-a dovedit ca imaginile care apar in partea stanga a campului vizual, si sunete la urechea stanga ambele transmise pe partea dreapta a creieruluisunt percepute mai putin agreabile decat ar fi pe cealalta parte. Acest lucru este relevant pentru ca majoritatea tehnicilor de mai jos implica tinerea privirii in centru.

Aceasta poate explica experienta multor practicanti referitor la meditatia trataak si tehnici similare: ca acolo este o integrare si o unificare a intregului creier. Daca privind in dreapta se activeaza efectul yoga asupra vederii stanga, si privind in stanga se activeaza emisfera dreapta, atunci nu este gresit sa concluzionam ca mentinand o privire centrala si inainte produce o activitate echilibrata a creierului in ambele emisfere.

Trataka — Meditatia yoghina a efectul yoga asupra vederii. Trataka este o tehnica de meditatie care implica focalizarea ochilor si la randul ei, a mintii prin intentie, dar privirea trebuie efectul yoga asupra vederii ramana relaxata. Initial, aceasta practica se face cu ochii deschisi, pe un obiect extern. Dupa aceea se progreseaza la o practica interioara cu ochii inchisi si a privirii vidului.

Trataka: o străveche practică yoghină pentru îmbunătățirea vederii

Cateodata se pronunta tratak sau tratika. In toate formele de trataka, poti integra controlul constient al respiratiei, sau repetitia unei mantre, daca gasesti acest lucru de ajutor, desi de obicei nu se invata in acest fel. Personal, am facut cercetari amanuntite despre trataka, si in acest moment, este practica mea favorita chiar daca eu sunt o persoana mai mult auditiva decat vizuala.

Este o tehnica foarte bogata, si aici voi face un rezumat al principalelor ei elemente. Au fost putine cercetari de ordin stiintific in aceasta practica.

Deci ceea ce stim cu privire la beneficile sale sunt in mare parte dovezi anecdotice  de la practicanti care si-au devotat ani de zile acestei practici. In acest context meditatiei trataka i se atribuie urmatoarele beneficii: Imbunatateste concentrareamemoria si vointa Imbunatateste abilitatile de vizualizare Face ochii puternici, mai limpezi si mai stralucitori Ajuta la vindecarea insomniei Aduce gandurile suprimate la suprafata Creste stabilitatea nervoasa Sfenoidită a vederii activitatea celor doua emisfere cerebrale Are efect calmant asupra nervilor cranieni Imbunatateste increderea in sine si rabdarea Prima etapa: Externa.

Prima etapa de practica este privitul extern. Obiectul poate fi aproape orice, desi de cele mai multe ori oamenii aleg o lumanare aprinsa sau un punct negru pe un perete efectul yoga asupra vederii, sau o imagine cu o semnificatie aparte pentru tine.

efectul yoga asupra vederii sincron cu vederea slabă

Alte obiecte folosite sunt propria ta imagine intr-o oglinda ochilul tau drepto sticla transparentaun ac, un jet de apa, luna de pe cer sau primele minute a rasaritului de soare. Fixeaza-ti privirea pe obiect, si pastreaza-ti privirea in acel loc fara a clipi  si fara a-ti misca privirea.

Dupa minute, ochii tai vor fi obositi sau inlacrimati.

efectul yoga asupra vederii

Apoi inchide-ti ochii pentru cateva minute, si priveste la mirajul acelui obiect din mintea ta, daca il poti vedea. Dupa ce esti pregatit, deschide-ti ochii si mai incearca odata.

La sfarsitul acestei practici, spala-ti usor ochii cu apa rece. Mai multe considerente practice: Folosirea unei lumanari este adesea preferata pentru ca flacara are o atractie naturala pentru multi oameni. Focul este precum magnetul pentru ochi si pentru minte. De asemenea lasa o imagine foarte clara in minte. Unii yoghini isi exprima ingrijorarea referitor la aceasta practica neintrerupta cu o efectul yoga asupra vederii, pentru mai mult de doua luni, poate provoca o impresie permanenta asupra retinei.

Asa ca daca practici cu o lumanare, si practici in fiecare zi, fa cateva saptamani de pauza o data la fiecare doua luni. Sau schimba cu un alt obiect. Nu practica trataka externa pentru mai mult de zece minute in special privitul la lumanaredoar daca ai indrumarea unui profesor experimentat in aceasta tehnica. Trucul care sta in manuirea trataka, consta in relaxarea ochilor cat mai mult timp posibil, altfel privirea va deveni incetosata, si ochii vor palpaii.

Nu iti face griji daca nu te poti uita mai mult de zece secunde fara sa clipesti; cu timpul vei fi capabil sa te uiti mai mult fara sa clipesti.

Plaseaza obiectul la nivelul ochilor pe o masuta sau pe un suport din fata ta, intr-un mod in care sa fie la nivelul ochilor tai. Cat despre distanta fata de tine, unii profesori recomanda lungimea unui brat asta functioneaza pentru minein vreme ce altii recomanda pana la un metru si jumatate distanta. Experimenteaza si vei vedea care are mai mult sens pentru tine.

Asigura-te ca vezi clar obiectul, si nu in ceata. Daca este nevoie poarta-ti ochelarii. Daca folosesti o lumanare, asigura-te ca este intuneric in incapere si ca nu este vant pentru ca flacara trebuie sa stea nemiscata. Pentru alte obiecte, o lumina mai slaba este de preferat, si aceasta trebuie sa se afle in spatele tau. Priveste cu un scop, ca si cum ai privi pentru un anumit lucru.

Suprasolicitrea digitală a ochilor și sindromul privitului la calculator (Statistici)

Moment dupa moment, tot ce face este sa te uiti la acel punct, fara sa te gandesti la el. Probabil ca este o chestiune de experienta pentru a vedea ce este mai bun. Incearca sa nu clipesti, dar nu incerca din rasputeri. Cu cat te gandesti mai putin ca nu trebuie sa clipesti, cu atat va fi mai usor. Nu strange din ochi. Daca simti vreun discomfort, clipeste din ochi si continua practica.

Yoga - recuperare a vederii

Dar nu iti misca pupilele. Nu face trataka pe o lumanare daca suferi de cataracta, glaucom, miopie astigmatism sau epilepsie.

  • 8 Moduri prin care poți să-ți îmbunătățești vederea | FEMININ LA SUPERLATIV
  • Breve e completa pratica di Yoga, adatta anche ai principianti per ritrovare forza, energia e anche il sorriso Author: La Scimmia Yoga.
  • Exercitii pentru sanatatea ochilor

Alte doua practici traditionale a practicii trataka externe, si care nu implica nici un alt obiect, este privitul varfului  nasului nasikagra efectul yoga asupra vederii sau privitul locului dintre sprancene shambhavi mudra. Primul include calmitatea si concentrarea, a dua include vigilenta si expansiunea. Pentru a practica privitul varfului nasului, adu aratatorul intins la aproximativ  o lungime de palma de nas, si la acelasi nivel.

Generalitati

Priveste pentru un timp varful degetului pana cand te obisnuiesti. Dupa aceea adu incet degetul efectul yoga asupra vederii varful nasului in timp ce il privesti. Opreste-te pe parcurs daca este nevoie pentru ca ochii tai sa se obisnuiasca. Cand degetul tau atinge varful nasului, lasa-ti degetul jos, si continua sa privesti varful nasului. Fa acest lucru timp de minute in primele cateva saptamani. Practica privitului intre sprancene, urmeaza o procedura similara, cu exceptia faptului ca varful degetului trebuie sa se afle la nivelul sprancenelor.

Aceste doua tehnici pot fi practicate cu efectul yoga asupra vederii inchisi daca se doreste.

Exercitii pentru sanatatea ochilor

Cauzeaza o mai mica incordare a ochilor, dar este mai greu sa iti tii concentrarea. Ambele practici sunt foarte puternice pentru a face mintea linistita si echilibrata. Dar tine minte ca aceste doua practici trebuie abordate incet si cu atentie.

Vei afla în acest articol, 8 metode dovedite să îmbunătățească și protejeze ochii noștri. Mănâncă corect O dietă sănătoasă este crucială pentru o stare bună a sănătății. S-a dovedit că fructele și legumele, în special legumele galbene și verzi, ajută la evitarea apariției unor boli specifice vârstei, cum ar fi degenerarea maculara, care este cea mai întâlnită cauză în cazul orbirii. Usturoiul, ceapa și alte derivate ale acestora sunt bogate în sulf, cisteină și lecitină, care protejează împotriva formării cataractei. Somonul și sardinele, codul și macroul conțin un tip de acid gras care ajută membrana celulelor, deci ajută vederea.

Altfel, poti avea parte de o durere de cap. Etapa a doua: Interna. Cu timpul, concentrarea si abilitatile vizuale vor creste si vei progresa pana la practicarea privitului interior exclusiv. Aici, fie te uiti la o imagine mentala a obiectului, sau doar vizualizezi un punct de lumina pe ecranul mintii spatiul negru din fata ochilor inchisi. De asemenea, poti practica trataka interna cu o scena externa ca suport.

Centreaza-ti privirea pe un punct central din campul vizual, si observa scenariul din jurul tau. Apoi inchide-ti ochii si incearca sa recreezi acel scenariul in minte.

Pastreaza-ti concentrarea intre sprancene si apoi lasa-ti imaginea sa se creeze de la sine, asa cum ea se crea in exterior. Etapa a treia: Spatiul. Dupa ce stapanesti privirea  interioara, poti trece la privrea in vid. Chiar daca poti face acest lucru de la inceput, este recomandat ca mai intai sa putem folosi trataka externa. Altfel, mintea nu va avea stabilitatea necesara pentru a scoate ce e mai bun din aceste practici, si este foarte probabil sa te pierzi in distractii si letargie.

efectul yoga asupra vederii

vitamine importate pentru vedere restaurarea viziunii mandalei

Tehnicile tipice ale acestui tip de trataka sunt: Boochari Mudra — Ridica-ti mana in fata, si priveste la varful degetului pentru cateva minute. Dupa aceea retrage-ti mana, dar continua sa privesti in acelasi loc.